We are FRIENDS. You will be added. Resistence is futile.

30 Noi

Această scrisoare îi este adresată de către un copilaş unui bunic, ca să îi explice cum vine treaba cu Facebook.

Dragul meu bunic, pe vremuri, probabil că pe vremea ta îţi făceai o grămadă de prieteni buni la horă, la câmp, pe drum. Eu acum am un singur prieten şi ăsta cel mai bun, şi vestea bună este că îl găsesc peste tot! Nu trebuie să mă duc eu la el, că vine el la mine.  Facebook ăsta e un păianjăn albăstrel şi vesel  care se joacă acum cu toţi copiii şi cu care e prieten buuuuun. Cu toată lumea. Nu se plictiseşte niciodată. Dar e un păianjăn foarte deştept. Mai întâi, îţi face poze automat: Facebook foloseşte programe de recunoaştere facială . Apoi, te ţine minte: Facebook ştie ce faci pe Internet şi după ce ieşi din reţea.

Au apărut în ultima vreme o mulţime de oameni răi şi paranoici care îl ocărăsc pe bietul păianjăn, îl tratează cu criticism şi nu doresc să fie fotografiaţi de păianjănul ăsta albastru şi vesel. Eu nu-i înţeleg. Se comportă de ca şi Cum ÎŢI POATE FI FURATĂ IDENTITATEA cu ajutorul unei simple poze. Nu toată lumea are un Top secret. Eu sunt pentru deschidere, pentru împărtăşire, îmi doresc ca toată lumea să ştie ce fac eu şi să mă placă. Mai puţin cei din Germania. Butonul „Like” de pe Facebook a fost declarat ilegal in Germania. Pur şi simplu nu reuşesc să înţeleg cum Germania contesta sistemul de recunoastere faciala implementat de Facebook. În fine. Problema lor!

Mama se îngrijorează că stau mai mult timp încasă, dar eu nu cred că excesul de Facebook la adolescenți cultivă narcisismul și comportamente anti-sociale. În plus, de ieri-alaltăieri am început să mă joc de-a v-aţi ascunselea cu bunelui lui Facebook:  CIA ne spionează pe Facebook. A fost atât de distractiv! Dar să ţii seama deci că bunelul lui Facebook nu e doar un partener de distracţie pe cinste, ci şi un foarte bun ascultător. Ce mai la deal la vale, ai să te înţelegi de minune cu el!

Ştiu că ţie încă Facebook nu-ti este prieten, dar nu ai motive pentru a renunta la Facebook. Nu te teme, te va găsi mai devreme sau mai târziu, aşa cum m-a găsit şi pe mine. Facebook ştie ce faci pe Internet şi după ce ieşi din reţea Când te întâlneşti cu el, să-ţi pui costumul cel vechi cu papion, unde arăţi exact ca în pozele pe care le-am postat deja cu tine şi pe care de-abia aştept să te tăguiesc, mai ales că acum prietenul meu a făcut un nou pas al biometriei: Facebook va folosi recunoasterea faciala pentru a crea legaturi intre utilizatori. Primul lucru pe care o să-l facă este să-ţi facă o poză. Apoi veţi fi prieteni. Pe vecie. Unde mai găseşti aşa ceva în altă parte?

Cu afecţiune (Depresia Facebook”, cea mai recentă afecţiune a adolescenţilor), al tău nepoţel digitizat!

Un răspuns to “We are FRIENDS. You will be added. Resistence is futile.”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mama lui de Facebook! Sunt suparat foc! « UN SUT IN FUND E UN PAS INAINTE - 3 August 2012

    […] meu nepot, am primit scrisoarea ta şi bunicul s-a documentat despre noul tău prieten de joacă şi am aflat ce hram poartă, […]

Lasă un răspuns

