Metoda pauzei de cafea şi covrigei în educaţia formală din România

14 Mai

Educaţia românească este ineficientă. Educaţia românească ar trebui să fie o investiţie în viitor. Unele lucruri care ar trebui să fie investiţii în viitor sunt ineficiente. ”. Silogism, figura a III-a, modul Darapti. Demonstraţia este logică.

“Educaţia românească”. Reducere la absurd. Demonstraţia în cele ce urmează.

Cine a făcut un curs minimal de pedagogie (ar trebui să) ştie ceea ce, de fapt, logic, se înţelege: rezultatul (non-)educaţiei se observă în societate. Dacă generaţii întregi de tineri urmează traseul unui sistem ineficient, aceasta se va observa în modul în care interacţionează pe toate planurile în societate. De exemplu, dacă un om nu ştie să zâmbească sincer, să spună “vă rog frumos”, “mulţumesc” şi să folosească poşta electronică, locul lui nu e în administraţia publică, teoretic. Practica dovedeşte contrariul. Se pare că societatea ţine cu tot dinadinsul că cei care ţin să respecte regulile nu trebuie premiaţi, ci penalizaţi.

Acest fenomen, extins la nivelul unei naţiuni, la 20 ani şi mai bine de la Revoluţie, se perpetuează, în ciuda schimbărilor care sunt aşteptate să apară practic. Cum ne dăm seama de aceasta? Dacă am vrea să fim bine documentaţi am face apel la o cercetare sociologică de calitate. Avem însă şi alte metode. Una dintre ele am definit-o creativ: „metoda pauzei de cafea şi covrigei”.

1. Se ia orice domeniu. Se parcurge mai întâi documentaţia teoretică şi se notează caracteristicile solicitate. Se observă un om la întâmplare care îşi desfăşoară activitatea în domeniul respectiv. Într-o pauză de cafea şi covrigei se detaliază asemănările.

2. Se ia orice domeniu. Se pun întrebări competente, mai întâi unui om care îşi desfăşoară activitatea în acel domeniu. Se ia un om de pe stradă, apropiat în competenţă, cu aproximativ aceeaşi vârstă şi experienţă, dar într-un domeniu total diferit. Se pun aceleaşi întrebări. Într-o pauză de cafea şi covrigei se detaliază diferenţele.

3. Se adună un grup de specialişti pe un anumit domeniu. Se oferă o sumă tentantă pentru cine este dispus să vină cu o soluţie pentru o problemă. Se numără soluţiile. Se ridică apoi problema cine îşi asumă responsabilitatea rezolvării problemei după soluţia propusă. Se numără candidaţii. După o săptămână de la demararea proiectului, se numără pauzele de cafea şi covrigei (luate de specialiştii ingenioşi, practici, organizaţi şi responsabili, dacă aceştia există), din care se scad minutele lucrate efectiv. Nu este indicat ca diferenţa să se folosească pe post de bază procentuală de impozitare.

4. Se ia un om de pe stradă. Se pune întrebarea: “Care este cel mai important lucru în viaţă?” Se ia o pauză de cafea şi covrigei până se primeşte răspunsul. Se mai ia o pauză de cafea până se asimilează răspunsul.

5. Se oferă o pagină tehnoredactată complet, unui absolvent de facultate. Se ia o pauză de cafea şi covrigei până termină de citit.

Prima lecţie care ar trebui orice educator responsabil să facă înainte de a se apuca de predare este să precizeze că ceea ce urmează să se predea reprezintă reperele unei societăţi funcţionale care nu există. Reperele teoretice trebuie însuşite pentru dobândirea unei diplome. Cunoştinţele, în forma în care sunt însuşite, sunt inutile. Nu ştiai?

Anunțuri

Un răspuns to “Metoda pauzei de cafea şi covrigei în educaţia formală din România”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Şcolile. Material didactic pentru clasa I şi mai ales pentru facultate. « UN SUT IN FUND E UN PAS INAINTE - 22 Mai 2011

    […] Metoda pauzei de cafea şi covrigei în educaţia formală din România […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: